Médiakultúra a kisgyermeknevelésben
Beszámítható kreditpont | 15 |
Képzés hossza | 15 óra |
Képzés típusa | elearning |
Képzés elérhető | Azonnal |
Oktatás díja egy összegben:
18.900 Ft (áfával)
Ismerje meg és használja megfelelően a média eszközeit a kisgyermekek nevelése során!
Digitális információkkal telített világunk jellemzőjeként Hobbs és Moore egy 2006-ban, az Egyesült Államokban végzett felmérés és kísérleti oktatás eredményeit valamint módszertanát ismerteti "A médiaműveltség felfedezése" című kötetében.
Észrevételeik szerint a
„kisgyerekek már jóval az óvoda megkezdése előtt órákat töltenek a képernyőmédiával. A kétéves kor alatti babák és tipegők kb. fele naponta két órát tévézik. Egy 2011-es felmérés szerint majdnem minden harmadik babának és tipegőnek van tévéje a hálószobában. (…) A kisgyerekek képernyőidejének negyedét manapság a számítógépek, kézi és konzolos videojátékok és más interaktív mobileszközök (…) használata teszi ki.” Megfigyeléseik szerint egyre ritkább a „közös nézés” vagy más kifejezéssel: „közös médiafogyasztás”. A szerzők úgy vélik, hogy a médiában látott film egyrészt formálja a kisgyermek „szociális kapcsolatokról alkotott képét, beleértve a proszociális viselkedést (amilyen a kedvesség, a nagylelkűség és mások segítése) csakúgy, mint az antiszociális viselkedést (amilyen az agresszió, a hazudozás és a másokkal szembeni galádság).”
Az Amerikában tapasztalt tendencia nálunk is megfigyelhető. Ezért az oktatásnak, mivel az egész ember fejlődését szolgálja, ma képesnek kell lennie a médiamegjelenések értelmezésére, a fejlesztésben pedig a megfelelő szintű interpretációra.
Részletes leírás
Tematika és kulcsszavak
Amikor nevelésről beszélünk, általánosan fogalmazunk. Nem emelünk ki egy-egy területet, hanem a világ törvényeinek és jelenségeinek egységét próbáljuk számunkra lényeges objektivációk mentén megfogalmazni és továbbadni, a tudattartalmakat formáljuk a befogadó igénye, megértési képessége szerint.
Tematika
- A nevelési és a művészi komplexitás
- Komplexitás a kisgyermeknevelésben
- A gyermek fejlődése és a család médiaháttere
- Média a családban
- A média mint információközvetítő
- Multimédia, tömegkommunikáció
- A média hagyományos felosztása és jellemzői
- A tömegkommunikációs eszközök csoportosításai
- A hagyományos felosztás értékei
- A média mint hatalom
- A média szereplői és a médiaműfajok
- Napjaink médiája
- Az „újmédia”
- Médiaműveltség, médiahasználat
- A médiamanipuláció
- Hogyan és miért manipulál a média?
- A médiához kapcsolódó esztétikai területek
- Médiaelemzés
- A médiaelemzés általános módszere
- Az elemzés szűkítése a gyermek szempontjából
- Meseelemzési szempontok a kisgyermek fejlesztésének szolgálatában
- A kőleves című rajzfilm önálló elemzése
Kulcsszavak
médiaműveltség, kisgyermeknevelés, médiaelemzés, médiahasználat, médiafogyasztás, filmesztétika, zeneesztétika, nyelvesztétika, nevelési komplexitás, képességek, készségek
Beszámítható kreditpontok
Kinek ajánljuk?
A kisgyermeknevelők (csecsemőgondozók, óvodapedagógusok) médiaműveltsége befolyásolja a rájuk bízott gyermekek fejlesztését, fejlődését, ezért tudatos médiafelhasználókká kell válniuk.
E kurzus célja tehát az, hogy segítse a kisgyermeknevelőt a média virtuális és a valós világnak megkülönböztetésében, a médiahatások értékelésében. Segít abban, hogy felmérje a média jelenlétének mértékét és minőségét a gyermekek világában.
Értékelje sajátosságait, fejlesztő vagy romboló hatását a gyermeki ismeretelsajátítás fázisaiban.
Miért a Raabe eLearning?
A tanulás ennél egyszerűbb már nem is lehetne:
- Kattintson a "Kezdje el azonnal!" gombra!
- Töltse ki adatait a regisztrációhoz!
- Dőljön hátra és élvezze a bárhol, bármikor tanulás örömeit!