Médiakultúra a kisgyermeknevelésben

Beszámítható kreditpont 15
Képzés hossza 15 óra
Képzés típusa elearning
Képzés elérhető Azonnal

Oktatás díja egy összegben:

18.900 Ft (áfával) helyett csak

9 450 Ft

Ismerje meg és használja megfelelően a média eszközeit a kisgyermekek nevelése során!

Digitális információkkal telített világunk jellemzőjeként Hobbs és Moore egy 2006-ban, az Egyesült Államokban végzett felmérés és kísérleti oktatás eredményeit valamint módszertanát ismerteti "A médiaműveltség felfedezése" című kötetében.

Észrevételeik szerint a

„kisgyerekek már jóval az óvoda megkezdése előtt órákat töltenek a képernyőmédiával. A kétéves kor alatti babák és tipegők kb. fele naponta két órát tévézik. Egy 2011-es felmérés szerint majdnem minden harmadik babának és tipegőnek van tévéje a hálószobában. (…) A kisgyerekek képernyőidejének negyedét manapság a számítógépek, kézi és konzolos videojátékok és más interaktív mobileszközök (…) használata teszi ki.” Megfigyeléseik szerint egyre ritkább a „közös nézés” vagy más kifejezéssel: „közös médiafogyasztás”. A szerzők úgy vélik, hogy a médiában látott film egyrészt formálja a kisgyermek „szociális kapcsolatokról alkotott képét, beleértve a proszociális viselkedést (amilyen a kedvesség, a nagylelkűség és mások segítése) csakúgy, mint az antiszociális viselkedést (amilyen az agresszió, a hazudozás és a másokkal szembeni galádság).”

Az Amerikában tapasztalt tendencia nálunk is megfigyelhető. Ezért az oktatásnak, mivel az egész ember fejlődését szolgálja, ma képesnek kell lennie a médiamegjelenések értelmezésére, a fejlesztésben pedig a megfelelő szintű interpretációra.

Részletes leírás

Tematika és kulcsszavak

Amikor nevelésről beszélünk, általánosan fogalmazunk. Nem emelünk ki egy-egy területet, hanem a világ törvényeinek és jelenségeinek egységét próbáljuk számunkra lényeges objektivációk mentén megfogalmazni és továbbadni, a tudattartalmakat formáljuk a befogadó igénye, megértési képessége szerint. 

Tematika

  • A nevelési és a művészi komplexitás
  • Komplexitás a kisgyermeknevelésben
  • A gyermek fejlődése és a család médiaháttere
  • Média a családban
  • A média mint információközvetítő
  • Multimédia, tömegkommunikáció
  • A média hagyományos felosztása és jellemzői
  • A tömegkommunikációs eszközök csoportosításai
  • A hagyományos felosztás értékei
  • A média mint hatalom
  • A média szereplői és a médiaműfajok
  • Napjaink médiája
  • Az „újmédia”
  • Médiaműveltség, médiahasználat
  • A médiamanipuláció
  • Hogyan és miért manipulál a média?
  • A médiához kapcsolódó esztétikai területek
  • Médiaelemzés
  • A médiaelemzés általános módszere
  • Az elemzés szűkítése a gyermek szempontjából
  • Meseelemzési szempontok a kisgyermek fejlesztésének szolgálatában
  • A kőleves című rajzfilm önálló elemzése

Kulcsszavak

médiaműveltség, kisgyermeknevelés, médiaelemzés, médiahasználat, médiafogyasztás, filmesztétika, zeneesztétika, nyelvesztétika, nevelési komplexitás, képességek, készségek

Kinek ajánljuk?

A kisgyermeknevelők (csecsemőgondozók, óvodapedagógusok) médiaműveltsége befolyásolja a rájuk bízott gyermekek fejlesztését, fejlődését, ezért tudatos médiafelhasználókká kell válniuk.

E kurzus célja tehát az, hogy segítse a kisgyermeknevelőt a média virtuális és a valós világnak megkülönböztetésében, a médiahatások értékelésében. Segít abban, hogy felmérje a média jelenlétének mértékét és minőségét a gyermekek világában.

Értékelje sajátosságait, fejlesztő vagy romboló hatását a gyermeki ismeretelsajátítás fázisaiban.

Miért a Raabe eLearning?

A tanulás ennél egyszerűbb már nem is lehetne:

  • Kattintson a "Kezdje el azonnal!" gombra!
  • Töltse ki adatait a regisztrációhoz!
  • Dőljön hátra és élvezze a bárhol, bármikor tanulás örömeit!